TALIJANI ŠETALI ZADROM U RIMU Ekipa iz Magic Croatia na prestižnom tehnološkom sajmu predstavila svoje virtualne naočale i šetnju povijesnim Zadrom

TALIJANI ŠETALI ZADROM U RIMU

- Nismo se mogli obraniti od ljudi! Stajali su u nekoliko redova i čekali da probaju naše VR naočale – rekla nam je ponosno Jelena Mrgić Lakić iz turističke agencije Magic Croatia opisujući doživljaje s najvećeg europskog sajma inovacija „Maker Faire“ koji se održao od 18. do 20. listopada u Rimu.

Oni su u vječnom gradu predstavili svoj projekt "Virtualne šetnje kroz povijest Zadrom", koji im je baš prije nekoliko tjedana osigurao i priznanje Hrvatske turističke zajednice u kategoriji za Inovaciju godine. Rimski sajam na kojem su sudjelovali kao jedini predstavnici iz Zadra, namijenjen je inovatorima na širokom području od robotike i digitalnih tehnologija, zdravlja i kvalitete života, umjetnosti, održivosti, energije pa sve do poljoprivrednih tehnologija.
Otvoren je bio za individualne inovatore i velike kompanije. Stotine izuma, atrakcija i stvaralaštva oduševili su mnogobrojne posjetitelje „Fiera di Roma” na više od 50 tisuća metara četvornih natkrivenih izložbenih površina.

Kako nam je pojasnila Jelena, na sajam su stigli na poziv Hrvatske gospodarske komore čija je želja bila da predstave svoj inovativan i tehnološki napredan projekt, koji su i oni dijelom sufinancirali u sklopu europskog projekta Interreg ADRION.

- Mi smo bili smješteni u jednom od čak deset različitih paviljona s preko 400 izlagača te zaista mogu reći da sam oduševljena sa svime što sam vidjela i doživjela na ovom sajmu. Mislim da smo zaista kvalitetno promovirali naš grad na jedan kompletno drugačiji način. Posjetitelji su mogli šetati Zadrom, stojeći u sajamskom paviljonu u Rimu! - rekla je Jelena uz veliki osmijeh te dodala kako je Talijanima bilo vrlo zanimljivo što su došli predstavnici iz Hrvatske, s obzirom ne to da je taj sajam uglavnom namijenjen lokalnim inovatorima.

- Prvi dan su nas posjetile škole i taj entuzijazam i zanimanje djece za našu virtualnu stvarnost neću nikad zaboraviti! Posebno su bili oduševljeni mladi momci kad smo im pokazali bombardiranje Zadra u Drugom svjetskom ratu, i to iz zraka. Zanimljivo je kako ih je dosta prepoznalo Morske orgulje što nam je bilo baš drago. Neki su nam rekli da su već posjetili Zadar. Nakon samo nekoliko sati nastala je prava pomama za našim VR naočalama, pa smo kolegica i ja morale organizirati redove kako bi svi koji su željeli mogli zaviriti u tu zadarsku virtualnu stvarnost – istaknula je Jelena, dodavši da su ih obasipali pozitivnim komentarima, kako posjetitelji, tako i ostali izlagači.

- Došao jedan gospodin, koji se inače bavi turizmom u Napulju, te nas je zamolio bi li mi to isto i za njega mogli napraviti ha, ha - smije se, ističući kako je sajam u Rimu bio samo točka na i vrlo uspješne turističke sezone njihove agencije.

- Naši gosti u Zadru koji su se odlučili za ovakvu vrstu turističke ture imaju samo riječi hvale. Recenzije su zaista pozitivne i upravo je to jedan od razloga zašto ćemo se nastaviti baviti s ovim i ulagati dalje u posao s VR naočalama. Pa evo, nama je booking za listopad trenutno jači nego ikad. Znamo da je svaka kuna koju smo u ovo uložili otišla za pravu stvar. Ipak je budućnost sada – zaključila je Jelena.
 


VR (virtual reality) naočale koriste tehnologiju koja stvara iluziju dubine te će uvjeriti korisnika da se zapravo nalazi u stvarnom 3-D svijetu. „Virtualna šetnja kroz povijest Zadra” zamišljena je kao turistička tura kroz grad, u trajanju sat i pol, uz stajanje na sedam najznačajnijih lokacija u staroj gradskoj jezgri. Na tim lokacijama VR naočale projiciraju atraktivne virtualne prikaze od 360°, animacije objekata, zvučne efekte i audio zapis na čak sedam svjetskih jezika, dok je stručni asistent na raspolaganju korisnicima tijekom cijelog trajanja ture.
- Ovim prikazima htjeli smo ukloniti jaz između imaginacije i vizualizacije te dozvoliti korisniku da zakorači u povijest kao da se događa oko njega. Ovo je tehnologija budućnosti i njegova primjena u turizmu je zasigurno osigurana. Prednosti su velike jer je osim turista, mogu koristiti i učenici, srednjoškolci, studenti i drugi te na jedan zanimljivi, moderniji, i njima bliži način, učiti o povijesti. Dobili smo nekoliko upita sa zadarskog Sveučilišta, a učenici Medicinske škole već su odradili svoju terensku nastavu – pohvalila se Veronika Mudri Šestan, vlasnica turističke agencije Magic Croatia.
Naslovnica Zadar plus

Najčitanije