ZADRANIN MATEO PALEKA UŠAO U FINALE NATJECANJA ZA ORGANIZACIJU NAJBOLJEG EVENTA NA SVIJETU "Iz Grada Zadra me nikad nisu kontaktirali, a Zadar bi trebao raditi na postavljanju trendova i pružanju nezaboravnih iskustava svojim građanima i gostima!"

ZADRANIN MATEO PALEKA UŠAO U FINALE NATJECANJA ZA ORGANIZACIJU NAJBOLJEG EVENTA NA SVIJETU

U Zadru je nažalost prošlo ispod radara da je jedan naš sugrađanin sa svojom marketinškom agencijom ušao u finale za najveću svjetsku event-nagradu na jednom od najvažnijih i najprestižnijih svjetskih event festivala, BEA World, u kategoriji Corporate Celabration. On je Mateo Paleka, njegova agencija zove se Mad Props, a projket koji mu je osigurao finale u Milanu jest petodnodnevni Maistrin event ”Svečano otvaranje Grand Park Hotela Rovinj & Adris 44 Cup”.

Mateo i njegovi suradnici osmislili su grandiozno otvaranje prekrasnog novog hotela koje je od 29. svibnja do 2. lipnja u Rovinju okupio društvenu i poslovnu elitu te je završeno spektakularnim koncertom na moru svjetske tenorske zvijezde Andrea Bocellia.

Razgovarali smo s ovim 43-godišnjim Zadraninom, koji već godinama živi u Zagrebu, te otkrili kako je teklo smišljanje, organizacija i u konačnici realizacija ovog vrlo zahtjevnog događaja, kakve su njegove veze s rodnim gradom te koje bi savjete dao za organizaciju sličnih evenata u Donatovom gradu.

Može li se za nagradu za koju ste nominirani reći da je svojevrsni Oscar na tom području, odnosno što ta nagrada znači u Vašoj struci?
- Apsolutno! BEA World je jedan od najprestižnijih globalnih event-festivala koji promiče kreativnost i produkcijsku izvrsnost. Pokrenut je 2006. godine kako bi istaknuo važnost evenata u marketingu, i od tada se etablirao kao najvažniji i najizazovniji godišnji event-festival. Ove godine agencije iz 30 država iz cijelog svijeta natječu se u tri velike i čak 25 podkategorija, a o relevantnosti i važnosti festivala najbolje govore broj prijavljenih agencija i podatak da ih je ove godine samo u finale ušlo preko sto. Imamo sreću da je Mad Props jedina hrvatska agencija u ovogodišnjem izboru, među desecima prijavljenih agencija probili smo se u finale u kategoriji Corporate Celebration, a za nagradu konkuriramo sa još sedam agencija iz Belgije, Austrije, Njemačke i Francuske.

Koliko ste vremena Vi i Vaš tim proveli smišljajući cjelokupni projekt otvorenja te jeste li uopće očekivali ovakav uspjeh i priznanje?
- Od briefa klijenta do eventa prošlo je šest mjeseci. Dobili smo vrlo jasan brief: kako bismo obilježili otvaranje hotela Grand Park Hotel Rovinj, želimo event kojim ćemo privući ne samo domaće nego i internacionalne goste i medije, te ispromovirati Maistru i Rovinj kao predvodnika luksuznog turizma u ovom dijelu Europe. Novootvoreni Grand Park Hotel kao i nova Marina, more, te priroda i ljepote Rovinja bili su inspiracija za event. Ideje smo razvijali skupa s klijentom i partnerima, stručnjacima i vrhunskim profesionalcima u svom poslu, jer je samo jedan cilj bio pred nama: organizirati event koji će se pamtiti. Stoga su i sama kreativna i produkcijska rješenja bila nesvakidašnja, nešto što gosti nemaju prilike vidjeti i doživjeti. Pa je tako sam događaj sadržavao nekoliko zasebnih evenata koji su se dogodili u tih pet dana: petodnevna regata Adris 44 Cup koja se održavala u rovinjskom akvatoriju, welcome party, gala večere za više od 600 gostiju, a šećer na kraju je bio koncert zatvorenog tipa Maestra Andrea Bocellia, za više od 2000 gostiju. Spektakularnu pozornicu izgradili smo na moru, točnije na trajektu dugom 50 metara a VIP gledalište na Monte Mulini plaži. Reakcije i ovacije gostiju, klijenta te svih uključenih u ovaj projekt bile su jasan znak da je cilj ostvaren, pa tako ne iznenađuju ni nagrade i strukovna priznanja.

Što biste izdvojili kao najzahtjevniji i najizazovniji dio čitavog ovog projekta?
- Kod organizacije velikih evenata na otvorenom, vrijeme je uvijek element na koji trebate računati, no kad još u jednadžbu ubacite slijepog izvođača i pozornicu na moru, onda dobijete šest mjeseci ne spavanja. Pripreme eventa su bile opsežne, trebalo nam je samo mjesec dana da pronađemo adekvatan brod koji će zadovoljiti naše potrebe, i tek onda su počele tehničke razrade i 3D crtanja svih scenografskih elemenata. Zvuk je ovdje bio ključan s obzirom na izvođača, Maestra Bocellia, i njegov stručni tim koji je bio jako zahtjevan, što nije neobično jer se za izvođače ovog tipa uvijek traži najbolje, po dio opreme smo naravno morali i u druge europske države. Drugi izazov bio je koordinacija više timova koji su sudjelovali na projektu, u danima eventa tim je brojao preko 200 osoba.

Kakvi su Vaši profesionalni kontakti sa Zadrom, ako ih uopće imate? Je li Vas ikad itko kontaktirao vezano za posao ili upitao možda za savjet?
- Profesionalne kontakte sa Zadrom imamo u svrhu organizacije evenata i promocija za naše klijente, najčešće s Upravnim odjelom za gospodarenje gradskom imovinom na administrativnim poslovima zakupa površina, i ta suradnja je moram priznati stvarno izvrsna. Radili smo u vlastitoj produkciji stand-up nastupe Ivana Šarića po zadarskim klubovima i dvoranama, uključujući i HNK Zadar. Što se tiče naše potencijalne suradnje s Gradom Zadrom, nije nas nitko kontaktirao. Meni bi naravno, ako do toga ikada dođe, bila čast surađivati s gradom u kojem sam rođen i odrastao, kao i doprinositi razvoju event scene u Zadru i promociji Zadra kao destinacije.

Možete li nam reći svoje mišljenje kako Zadar stoji s event&project managmentom te na čemu bi se možda trebalo poraditi kako bi tako postao i prepoznatljiva turistička destinacija?
- U Zadru se već dugi niz godina održava veliki broj hvale vrijednih evenata koji promiču tradiciju i vrijednosti grada Zadra i Hrvatske, no ipak nam se čini da bi dobro došle svježe ideje koje su u skladu s ostalim vodećim hrvatskim ali i svjetskim destinacijama i trendovima. Zadar bi trebao raditi na tome da postavlja trendove, da svojim gostima i lokalnom stanovništvu pruža nezaboravna iskustva, koristeći na najbolji način već postojeće resurse. Eventi i live komunikacija su danas ključni elementi uspješnog brendiranja i pozicioniranja destinacije. Uz produljenje sezone, veći broj noćenja i poticanje potrošnje, kvalitetan event pruža turistima i domaćima doživljaj koji će prepričavati, no što je najbitnije osigurati će atraktivan sadržaj i vidljivost na društvenim mrežama. Kao Zadranin vidim veliki potencijal za osmišljavanje i produkciju ‘tailor made’ projekata baš za Zadar.
 

Išao sam u Petra i MIOC...
- Rođen sam 1976. godine u Zadru, moja šira obitelj i moji prijatelji su još u Zadru tako da je moja veza s tim gradom oduvijek posebna! Završio osnovnu u Petra Preradovića, završio srednju ratne 1994. u Gimnaziji Franje Petrića, prvi posao bio mi je u Bastiona, kasnije u kavani Central, pa Rockatansky… Možemo reći da sam tu proveo „najlipše dane svoje mladosti”. No, 2002. godine odlazim u Zagreb, upisujem Zagrebačku školu za management, današnji VERN, te se na drugoj godini odlučujem za smjer event managementa. Odlazim na praksu u jednu zagrebačku agenciju, gdje sam shvatio da su eventi moja ljubav. Nakon deset godina u industriji evenata i nekoliko agencija kasnije, 2015. otvaram Mad Props, marketinšku agenciju specijaliziranu za evente. Sad nas je pet zaposlenih, s velikim brojem vanjskih suradnika, i imamo sreću što radimo lijepe projekte za domaće i strane klijente.

I ljubav i posao
Mateova desna ruka njegova je supruga Zrinka Topalušić Paleka, koja je i suvlasnica te direktorica Mad Propsa. Upitali smo ga kako je to raditi sa suprugom i priča li se u njihovoj kući često o poslu?
- Zrinka i ja smo dugo bili frendovi prije nego smo postali "partners in crime", tako da kad živiš i radiš s frendicom, još se i volite - ništa nije nemoguće! - rekao je Mateo uz osmijeh te dodao kako ispada da rade 24/7 jer uvijek imaju nešto za prokomentirati oko posla i onda kad su daleko od njega.

 

Mateo, njegova supruga Zrinka te njihov tim do sada su radili za velike hrtvatske, ali i europske kompanije te organizirali razne uspješne evente poput: Deseti donacijiski ciklus u HAZU, Bruketa i Žinić za Adris, Rovnji Beach Polo Cup, Kick off konferencija 2017., tour poznatog američkog komičara Pabla Francisca, Klape u Lisinskom, gostovanja komičara, također Zadranina, Ivana Šarića...
 
Naslovnica Zadar plus

Najčitanije